Slufter Surf

https://slufter.assele.com
IJskoud
Gepost door : herrieberrie met ip: 213.93.116.*
Op: 08/03/2006 00:51
Vanmorgen om 6 uur mijn bed uit. Koffie in de thermoskan, plank en wetsuit in de auto, ruiten krabben, en het gas erop!
En even later arriveert de SEAT TERRA de fatamorgana van het Rijnmondgebied,---DE MAASVLAKTE.
Niemand nog, Just me and my dog, en de zee.
De golven komen uit het noordwesten, en breken over de eerste zandbank heen. Wind is er nauwelijks, een beetje ZW. De zon steekt door de lichte ochtendmist, en doet de temperatuur net boven het vriespunt komen. Met een bakje en een Jeetje, genietend van al dit moois, komt Sjimmus, zoals afgesproken, er ook aan in zijn surfbus. Samen zijn we het er over eens; dit zijn de mooiste golven van het jaar.
Tien minuten later peddelen we uit. De geul over en door de vette branding heen. We bevestigen nog even dat alles is zoals het is, en gaan.
Sjimmus is gretig met zijn 6.3 Fish, en ik zie hem een mooie golf naar links nemen, en nog een.
Op mijn Southpoint 9.2 lukt het mij ook om af en toe een golf te pakken. Af en toe ook niet. Sommige sets waren zeker head-high, met hier en daar close-out secties,een vette indrop,lange bottum-turn en vervolgens de wasmachine. Koud, ijs koud is het water. Allebei nog een golf, en eruit. De guel over en met een aardige shorebreak weer op het strand beland. WAUW !
Sjimmus moet er weer snel vandoor; vanmiddag nog een keer, bij opkomend water is hij er weer. Ik niet.
Ik neem nog een bakje, en geniet nog even na.
Kom Bob, we gaan.
Tot de volgende keer.

Herrie.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Ed met ip: 81.204.36.*
Op: 08/03/2006 23:15
Herrie,
Mooi geschreven!
Ik heb dezelfde dag 's middags met een bijna naamgenoot van iets over vieren tot half 7 in het water gelegen (even vergezeld van Sjimmus?? & een bb-ster; hopend dat beter/hoger/beter surfbaar zou worden. Helaas het mocht niet zo zijn.
Overigens zijn mijn voeten nog steeds niet ontdooid.
Grz
Ed

Gepost door: herrieberrie met ip: 213.93.116.*
Op: 09/03/2006 09:48
Hi Ed,

Voorlopig kun je je voeten wel op de kachel leggen, misschien dat er zaterdag nog een leuk swelletje aankomt.

Grz-Herrie

ps. Met schaatsen doe ik mijn voeten eerst in een platic zak en dan doe ik mijn schaatsen aan, zo blijven je voeten droog, en een stuk warmer. Ik heb het zelf nog niet geprobeert, maar je zou het kunnen doen.


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |